اگر MacBook Pro جدید خراب شد قید آن را بزنید
سیستم داخلی پیچیده برای تعمیرات دستگاه

اگر MacBook Pro جدید خراب شد قید آن را بزنید

هفته گذشته بالاخره انتظارها به پایان رسید و شرکت اپل از سری جدید لپ‌تاپ‌های MacBook Pro رونمایی کرد تا پس از چند سال این خانواده از رایانه‌های همراه به‌روز شوند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در حالی که اپل فناوری جدید Touch Bar را برای رایانه‌های خود معرفی کرد، مدل جدید لپ‌تاپ ۱۳ اینچی MacBook Pro فاقد این قابلتی بود و البته فناوری Touch ID برای تشخیص اثر انگشت را هم شامل نمی‌شد.

این لپ‌تاپ با کد A1708 در شرکت اپل توسعه یافت و مرکز iFixit در نخستین اقدام تمام قطعات آن را از یکدیگر باز کرد تا مشخص شود دستگاه مذکور چگونه تعمیر می‌شود.

ifixit-tears-down-the-new-entry-level-13-macbook-pro-2

بررسی‌های این مرکز نشان داد برای ورود به بخش داخلی لپ‌تاپ جدید اپل ابتدا می‌بایست شش پیچ اصلی را باز کرد که اندازه پیچ‌ها نسبت به مدل قبلی MacBook Pro کوچک‌تر شده است. موشواره لمسی در این لپ‌تاپ به راحتی از دستگاه جدا شد و سیستم کنترلی Broadcom و قابلیت‌های الکترومغناطیسی Force Touch نیز مشکل زیادی برای جدا شدن نداشت.

ifixit-tears-down-the-new-entry-level-13-macbook-pro-3

پس از باز شدن دستگاه مشخص شد باتری آن ۲۷ درصد نسبت به مدل قبلی کوچکتر شده است و با این وجود توان بیشتری دارد. حافظه جامد SSD در این لپ‌تاپ ۲۵۶ گیگابایتی است که شرکت SanDisk آن را تولید کرده است و اپل سیستم کنترلی آن را ارایه می‌کند.

ifixit-tears-down-the-new-entry-level-13-macbook-pro-4

رم LPDDR3 دستگاه به سیستم SK Hynix مجهز شده است و ورودی ۳.۵ میلیمتر هدست یک ماژول مجزا دارد که به راحتی از بدنه اصلی جدا می‌شود. با این وجود، اگر قرار باشد نمایشگر یا بورد داخلی جدا شوند باید گفت که این اتفاق تقریبا غیرممکن است.

اپل سیستم داخلی این لپ‌تاپ را بسیار پیچیده طراحی کرده است و بر این اساس اگر قرار باشد برای تعمیرات MacBook Pro جدید به آن امتیاز دهیم، مرکز iFixit عدد ۲ را اعلام کرده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت اگر عدد ۱۰ به ساده‌ترین لپ‌تاپ برای تعمیر اختصاص بیابد، MacBook Pro جدید یکی از دشوارترین رایانه‌های موجود در بازار برای تعمیرات محسوب می‌شود.