پلتفرم جدید گوگل برای پخش فیلم‌های سینمایی ۴ هزار پیکسلی

پلتفرم جدید گوگل برای پخش فیلم‌های سینمایی ۴ هزار پیکسلی

شرکت گوگل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا فروشگاه اینترنتی Play Movies را با محتوای تصاویر ویدیویی ۴ هزار پیکسلی راه‌اندازی کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – چند هفته قبل شرکت گوگل سیستم Chromecast Ultra را با قابلیت پخش تصاویر ۴ هزار پیکسلی معرفی کرد و البته فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل هیچ تصویر ویدیویی متناسب برای پخش در این دستگاه را شامل نمی‌شد.

ولی شرکت گوگل قصد دارد در گام بعدی پلتفرم ویژه خود مخصوص فیلم‌های سینمایی را راه‌اندازی کند و به صورت ویژه آن را در اختیار سخت‌افزار جدید خود بگذارد. بر اساس اطلاعاتی که کاربران Reddit منتشر کرده‌اند، هم‌اکنون نخستین فیلم‌های سینمایی ۴ هزار پیکسلی گوگل با نام ۴K Movies روی سایت اینترنتی Google Play منتشر شده است.

google-play-4k-movies-2

در حال حاضر تعداد زیادی فیلم سینمایی در این پلتفرم به چشم نمی خورد که بتوان آنها را با کیفیت ۴ هزار پیکسل دانلود کرد. ولی پیش‌بینی می‌شود که شرکت گوگل طی چند هفته آینده محتوای این پلتفرم جدید را تکمیل کند.

هنوز به درستی مشخص نشده است که گوگل برای پخش تصاویر ویدیویی در این سیستم با کیفیت ۴ هزار پیکسلی چه میزان هزینه از کاربران خود دریافت می‌کند.