گران شدن کالاها بعد عید صحت ندارد، مردم بیش از این قدرت خرید ندارند
نوده فراهانی:

گران شدن کالاها بعد عید صحت ندارد، مردم بیش از این قدرت خرید ندارند

رئیس اتاق اصناف تهران تشکیل میادین میوه‌ و‌ تره بار را در استانها لازم و به نفع مردم دانست و گفت:‌ افزایش قیمت ها بعد از عید شایعه است، زیرا مردم قدرت خرید ندارند.

قاسم نوده‌فراهانی، در خصوص شایعات گرانی برخی کالا ها پس از عید نوروز اظهار داشت:‌ اینها شایعاتی است که وجود دارد ولی قرار نیست گرانی رخ دهد زیرا مردم قدرت خرید نداشته و ندارند، در شرایط قعلی نیز فروشندگان به دنبال مشتری بوده و حتی حاضرند با قیمت کمتر نیز کالا را بفروشند.

وی با بیان اینکه شرایط به نحوی است که فروشندگان به دنبال مشتری هستند، گفت: هیچ کاسبی دوست ندارد کالایش روی دستش بماند، زیرا این به منزله کاهش سود است، بنابراین زمانی گرانی رخ می‌دهد که قدرت خرید وجود داشته باشد.

* تأکید به صنوف برای اجرای قانون درج قیمت کالا

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص پویش درج قیمت بر روی کالا خاطر نشان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که این کار قانون بوده و باید رعایت شود، از زمان شروع پویش نیز این موضوع پیگیری و تأکید شده که باید در هر نقطه ای از کشور که صنفی مشغول فعالیت است، اقدام به درج قیمت بر روی کالا و ارائه فاکتور کند، البته محصولات کارخانه‌ای که قیمت‌ها بر روی آنها حک شده ولی در خصوص سایر کالاها باید این اقدام انجام شود.

نوده‌فراهانی با تأکید بر اینکه همه صنوف سود مشخصی داشته و خرید‌شان بر مبنای فاکتور است، تصریح کرد:‌ بر همین اساس سود مشخص شده‌ای برای صنوف وجود دارد که اگر این رقم بیش از رقم مشخص شده باید قطعا برخورد خواهد شد و نتیجه آن نیز پرونده‌هایی است که در تعزیرات وجود دارد.

وی در خصوص کاهش یا افزایش تخلف عدم درج قیمت کالا، پس از شروع این پویش گفت: به دلیل اینکه مدتی کمی از شروع این پویش می‌گذرد نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد و نیازمند گذشت زمان بیشتری هستیم.

*راه‌اندازی میادین میوه‌وتره بار به نفع مردم

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص راه اندازی میادین میوه و تره بار در استانها نیز اظهار داشت: نکنه مهم در این خصوص نفع مردم و کمک به آنها است، همانطور که در تهران میادین میوه و تره‌بار اقدام به فروش محصولات مختلف می‌کنند و علاوه بر اینکه شاید قیمت‌ها اندکی ارزان‌تر باشد، مردم می‌توانند مطمئن باشند که قیمت ها با نرخ مصوب توزیع و ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شاید نتوان در شهرستان‌های کوچک این میادین را راه‌اندازی کرد، ولی در استانها این کار قابلیت اجرایی شدن داشته و همان طور که در تهران تأثیر آن را می‌توان در فروش میوه و سیفی‌جات می بینیم، قطعا در استانها نیز این کار لازم بوده و به نفع مردم خواهد بود.