روند معاملات بورس تا پایان دی ماه مثبت است

روند معاملات بورس تا پایان دی ماه مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل افزایش قیمت دلار و گزارش مثبتی که شرکت‌ها برای ماه آذر ارائه دادند به نظر می رسد که روند معاملات بورس تا پایان دی ماه مثبت باشد.

به‌روزترین‌ها حسن قاسمی در گفت‌و‌گو ایرنا به روند معاملات امروز بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: شاخص بورس در بازار امروز بیش از ۶ هزار واحد مثبت بود و اکثر صنایع و گروه‌ها جهش قیمت تا سقف پنج درصد را داشتند.

وی ادامه داد: حجم معاملات در بازار امروز چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم، عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

قاسمی روند معاملات بازار امروز را رویایی اعلام کرد و افزود: اکثر گروه‌ها و صنعت در معاملات امروز مثبت بودند و با صنعت منفی که افت چشمگیری در بازار داشته باشند شاهد نبودیم.

وی گفت: شرکت‌ها تا اواخر دی ماه ملزم به ارائه گزارش سه ماه گذشته خود هستند که ارائه این گزارش‌ها در گروه‌های بنیادی مثبت به نظر می‌رسد.

قاسمی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه در بهمن با توقف و اصلاحی در معاملات همراه خواهیم بود، گفت: اسفند ماه که سال مالی شرکت‌های بورسی محسوب می‌شود به نظر می‌رسد روند معاملات بازار مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه تا پایان سال شاخص بورس به کانال ۴۰۰ هزار واحد ورود خواهد کرد، گفت: روند معاملات در ماه اسفند طبق روال سال‌های گذشته به جز هفته آخر همیشه با رشد همراه بوده است.

وی گفت:‌ اقبال بازار فقط به سمت گروه بانک و خودرویی ها نیست اما این گروه‌ها به دلیل اینکه با موضوع تجدید ارزیابی همراه هستند بیشتر تحت تاثیر معاملات قرار گرفته اند.

قاسمی موضوع FATF که تاثیرگذار بر جریان پولی کشور است را از جمله ریسک موجود در بازار سرمایه دانست و گفت: شرکت‌هایی که با روند مبادلاتی با خارج کشور همراه هستند متاثر از این موضوع می شوند که به طور حتم شاهد تاثیرگذاری آن بر شرکت های بورسی خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مسایل موجود در بازار سرمایه که زمینه ایجاد نگرانی هایی را در بازار فراهم کرده است رشد چشمگیر در شرکت های کوچک و متوسط بوده است و باید افرادی که در این بازارها اقدام به سرمایه گذاری کردند مراقب سرمایه های خود باشند.