بازار خودرو ژاپن تحت سلطه برندهای ژاپنی

بازار خودرو ژاپن تحت سلطه برندهای ژاپنی

به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار ژاپن در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده که نشان‌دهنده استقبال بی‌نظیر مشتریان ژاپنی از خرید خودروهای وطنی است.

به‌روزترین‌ها از آنجایی که ژاپن یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می‌شود، این گزارش به بررسی پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در این کشور در سال گذشته و مقایسه میزان فروش آن‌ها در دو سال پیاپی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی می‌پردازد.

تویوتا پریوس در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه به فروش رساند این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۸ ، ۱۱۵ هزار و ۴۶۲ دستگاه بوده است. مقایسه دو سال گذشته نشان می دهد که این مدل خودرو یک رشد ۸.۸ درصدی را تجربه کرده و توانسته جایگاه نخست این رده بندی را به خود اختصاص دهد.

نیسان نوت (Nissan Note) و تویوتا سینتا (Toyota Serena) با فروش ۱۱۸ هزار و ۴۷۲ دستگاه در سال گذشته و ۱۳۶ هزار و ۳۲۴ دستگاه در سال قبل از آن، به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این جدول جای گرفته‌اند.

البته می‌توان گفت که ۲۰۱۹ سال خوبی برای نیسان نوت نبوده چراکه فروش آن با ۱۳.۱ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۸ روبرو شده است.

از دیگر خودروهای پرفروش و محبوب بازار ژاپن در سال ۲۰۱۹ میلادی که موفق شده اند به ترتیب جایگاه های چهارم تا بیستم فهرست خودروهای فروخته شده در این کشور را از آن خود کنند، می‌توان به تویوتا کرولا، تویوتا آکوا، نیسان سرینا، تویوتا رومی، تویوتا واکسی ، هوندا فرید، تویوتا ویتز، تویوتا تنک، هوندا فیت، تویوتا آلفارد، هوندا وزل، تویوتا سی اچ آر، تویوتا راو۴، توویتا نوح، هوندا استپ واگن، سوزوکی سوریو و سوبارو ایمپرزا اشاره کرد.

بر اساس اطلاعاتی که در این فهرست رده بندی ذکر شده است ، می‌توان دریافت که مشتریان ژاپنی علاقه و تمایل بسیار زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای وطنی که ساخت شرکت‌های خودروسازی ژاپن هستند، از خود نشان داده‌اند به گونه‌ای که در این فهرست نام هیچ برند دیگری به چشم نمی‌خورد.