جذب ۴۰ هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی با رونق خودروسازی

جذب ۴۰ هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی با رونق خودروسازی

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران از جذب مجدد ۴۰ هزار نفر نیروی کار تعدیل شده در صنعت قطعه‌سازی کشور، در کنار بازگشت به کار بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیروی تعلیق شده با ایجاد رونق در خطوط تولید خودروسازان خبر داد.

به‌روزترین‌ها مازیار بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در صورت تداوم روند فعلی تولید در سال آینده شاهد افزایش تیراژ تولید در خودروسازی خواهیم بود، اظهار کرد: با اجرای مصوبه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قطعا شرایط تولید بهبود خواهد یافت.

وی با تاکید بر بی‌اثر شدن تحریم‌ها در روند داخلی‌سازی خودروها گفت: با حفظ سیاست‌های فعلی، در سال‌های آینده شاهد عرضه چند محصول جدید از سوی خودروسازان داخلی خواهیم بود. زنجیره عظیم تأمین‌کنندگان قطعات قادر است علاوه بر ایفای نقش اصلی خود به عنوان حلقه‌های واسط صنایع خودرو، در ایجاد رونق تولید و اشتغال‌زایی صنعت کشور تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

وی با بیان تاکید مدیرعامل ایران‌خودرو در برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی قطعات و نیز برگزاری جلسات منظم و هماهنگ با مدیران و دست اندرکاران صنعت قطعه‌سازی کشور در زمینه داخلی‌سازی قطعات، خاطرنشان کرد: نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای در سال جاری کسب شده است. اعمال تحریم‌های بی‌رحمانه بر صنعت خودرو سبب کاهش ۴۰ درصدی تولید خودروسازی شد، اما پس از آن داخلی‌سازی قطعات سبب شد وضعیت تولید نسبت به شرایط گذشته بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

بیگلو عامل کاهش تولید در دو خودروسازی بزرگ کشور را وابستگی به منابع خارجی و تامین قطعات خارجی دانست و اظهار کرد: با سیاست‌های اتخاذ شده، در صورت تامین منابع مالی در صنعت قطعه‌سازی، به طور قطع شاهد تولید خودروهای با کیفیت و به‌روز با تکیه بر توان داخلی خواهیم بود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران تصریح کرد: براساس سند چشم‌انداز باید در کشور خودروهای جدید بر پایه پلت‌فرم داخلی طراحی شود که در این زمینه قطعه‌سازان دارای نقش مهم و موثری هستند.