جاذبه های دیدنی کمتر دیده شده در استانبول

بهترین و مشهورترین دسر ترکیه همان باقلوای نرم و شیرین مشهور است. این شیرینی سنتی از کره، شکر، خمیر فیلو و بادام و پسته فراوان تهیه می گردد.

مسجد ایاصوفیه کوچک

مسجد ایاصوفیه کوچک در محله معروف سلطان احمد و در فاصله‌ی ده دقیقه‌ای تا مسجد کبود قرار گرفته است . این بنا تا سال ۵۳۰ میلادی به ‌عنوان کلیسا مشغول به کار بود و ساخته امپراطور روم شرقی برای همسرش تئودورا بوده است . معماری این بنا بسیار زیبا است و سبک معماری دوران بیزانس را به رخ می کشد . ایاصوفیه کوچک دارای گنبدی بزرگ  است و از لحاظ ظاهری به مسجد ایاصوفیه بسیار شبیه است.

لوکوم (راحت‌الحلقوم) و باقلوای ترکی را امتحان کنید

باسلوق، یا همان راحت‌ الحلقوم که ترکها به آن «لوکوم» می گویند از جمله شیرینی نرم مکعبی‌ شکل سنتی در این کشور است که دارای رنگ‌ و طعم‌های متنوع است .

پیشنهاد می کنیم در تور استانبول برای داشتن عصری دل انگیز و پر انژری صرف ان را همراه چای تازه دم فراموش نکنید.

جالب است بدانید بهترین و مشهورترین دسر ترکیه همان باقلوای نرم و شیرین مشهور  است. این شیرینی سنتی از کره، شکر، خمیر فیلو و بادام و پسته فراوان تهیه می گردد . در سراسر این شهر مغازه ها و دکه های کوچک و یزرگی را خواهید دید که در حال پخت و فروش آن هستند و حتی در بسیاری از رستورانها بلافاصله بعد از غذا سرو می گردد . البته ترک‌ها باقلوا را همراه با بستنی و یا چای تازه دم سرو می‌کنند.

بازدید از برج «گالاتا»

به گزارش سفر باتو ، برج زیبا و تاریخی گالاتا در محله‌ی بی اوغلو قرار گرفته است که با بالا رفتن از آن شاهد مناظر زیبایی از شهر استانبول و جزیره‌ی زیبای پاریم‌آدا خواهید بود.

صرف ناهار در رستوران حمدی

صرف غذا در رستوران زیبای حمدی به قدری لذت بخش است که خود به یکی از جاذبه های تفریحی این شهر تبدیل شده است . اگر در این شهر به‌دنبال رستورانی ‌تمیز و غذایی خوشمزه هستید و درعین حال هزینه غذا برایتان مهم است به رستوران مشهور «حمدی» بروید و حین صرف ناهاری لذیذ از مناظر زیبای شهر و مسجد سلیمانیه، مسجد رستم‌ پاشا، برج گالاتا و تنگه‌ی بسفر نیز دیدن نمایید.

موزه‌های باستانی استانبول

در کنار همه خوردنی ها و تفریحات این شهر سری هم به موزه های تاریخی اش بزنید. در نزدیکی کاخ توپکاپی سه موزه‌ «شرق باستان»، موزه‌ی «هنر اسلامی» و موزه‌ی «باستان‌شناسی» به چشم می خورد که بازدید از همگی آنها بسیار دیدنی و سرگرم کننده خواهد بود.

بازدید از کلیسای چورا

کلیسای تاریخی چورا یادگاری از معماری دوران بیزانس است که پس از مدتی به مسجد تبدیل شده و به ‌خاطر هنرهای زیبای کاشی کاری ‌و موزاییک ‌های زیبای آن به محل موزه تبدیل گردید. با بازدید از این موزه شاهد نقاشی‌های باشکوه بر روی دیوارهای آن خواهید بود که هر کدام از آنها روایتی از زندگی مریم مقدس و حضرت عیسی (ع) را به تصویر کشیده‌ اند .  تور دبی را با قیمت خوب بخرید.

آبراهه والنس

ساخت سازه‌های آبی والنس توسط رومیانی صورت گرفت را به استانبول حمله نمودند و اینمکان را برای تأمین آب آشامیدنی سالم برای شهر احداث کردند. این سیستم تامین  آب در حدود دویست و پنجاه کیلومتر طول دارد ،و  طولانی ‌ترین سیستم آبی آن زمان محسوب می گردید. آبراهه والنس بعدها توسط عثمانیان  مورد بازسازی قرار گرفت .

 کاخ با شکوه بیلربی

کاخ با شکوه بیلربی ازجمله مجلل‌ترین کاخ‌های عثمانیان در تور استانبول است  که در قرن نوزدهم میلادی در قسمت آسیایی شهر استانبول بنا گردید.  این قصر در ابتدا محلی برای اقامت مهمانان خارجی بوده و به همین خاطر برای تزئین آن معماران همه هنر خود را رو نمودند و پس از آن به کاخی ییلاقی برای سلاطین عثمانی تبدیل شد که چشم‌انداز بسیار خیره کننده ای از شهر استانبول و تنگه‌ی بسفر دارد.

به تماشای پارک مینیاتورک بروید

پارک مینیاتورکدر واقع  یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های مینیاتوری جهان است. که حین گشت و گذار در آن با انواع مجسمه‌ها ، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی کشور ترکیه روبرو می شوید که در ابعاد بسیار کوچک ساخته شده اند.

جزایر نُه‌گانه‌ی پرنس

جزایر زیبای پرنس در آبهای دریای مرمره و حد فاصل قسمت آسیایی و اروپایی  قرار گرفته اند . یکی از زیباترین و در عین حال بزرگترین این جزایر بیوک آدا نام دارد که بازدید از آن در بین گردشگران بسیار پر طرفدار است . جالب است بدانید هیچ وسیله نقلیه ا‌ی اجازه تردد در این جزیره را ندارد و رفت و آمد در آن تنها از طریق درشکه و یا دوچرخه امکان پذیر است و همین امر سبب شده سکوت و آرامش خاصی در آن حکمفرما باشد .

بازدید از پارک امیرگان

پارک امیرگان ، یکی دیگر از پارک ‌های زیبای این شهر است که به ‌خاطر وجود درختان قدیمی و چند صد ساله ، و دو تالاب بزرگ ، و همچنین وجود سه عمارت چوبی با معماری زیبا بسیار دیدنی است . این پارک دیدنی قدمتی دویست سال دارد و در در بخش اروپایی شهر واقع شده است و البته فاصله اندکی با تنگه‌ی بسفر دارد .