تمدید بسته‌های اینترنت رایگان تا هفته اول فروردین

تمدید بسته‌های اینترنت رایگان تا هفته اول فروردین

درحالی که مقرر بود شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ثابت اینترنتی ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان را تا پایان سال برای کاربران در نظر بگیرند، وزیر ارتباطات از تمدید زمان این بسته اینترنتی تا هفت فروردین سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به‌روزترین‌ها با ورود خبر رسمی ورود ویروس کرونا به کشور و از آنجاکه حضور در مکان‌های عمومی از بیشترین احتمالات ابتلا به این ویروس و ابتلا به آن به آسانی با قرار گرفتن در معرض عطسه‌ها و سرفه‌های یک مبتلا و دست دادن با وی است، مسئولان تصمیم‌ به کاهش حضور افراد در اماکن عمومی گرفتند.

اما با توجه به اینکه کرونا در کشور مهار نشده و تعداد مبتلایان به این ویروس روزبه‌روز افزایش می‌یابد، بسیاری از کاربران خواستار امکاناتی از جمله اینترنت رایگان برای گذراندن این اوقات در منازل بودند؛ موضوعی که محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با آن موافقت کرد و از ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان ثابت تا پایان سال خبر داد.

با توجه به اینکه مراکز آموزشی در روزهای پایانی سال تعطیل شده و بسیاری از ادارات و سازمان‌ها هم از دورکاری برای کاهش حضور کارمندان استفاده کردند، حضور افراد در خانه و استفاده از اینترنت افزایش یافت تا جایی که اعلام شد ترافیک بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و حتی در مواردی این موضوع منجر به کاهش کیفیت اینترنت شد.

در کنار کیفیت و سرعت اینترنت که کاربران درخواست بهبود آن را داشتند، یکی از مواردی که به آن تاکید می‌کردند این بود که با توجه به ادامه روند خانه‌نشینی برای روزهای ابتدایی سال، استفاده از این حجم اینترنت رایگان وزیر ادامه یابد که در این راستا آذری جهرمی امروز در توییتر اعلام کرد: تاکنون شرکت‌های مخابرات ایران، آسیاتک، های‌وب و پارس‌آنلاین هدیه‌های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت خانگی خود را تا هفتم فروردین  ۱۳۹۹ تمدید کردند.

به گفته وزیر ارتباطات شرکت‌های ایرانسل و مبین‌نت نیز بسته‌های ۱۰۰ گیگ رایگان خدمات اینترنتی TD-LTE خانگی خود را تا هفتم فروردین ماه ۱۳۹۹ تمدید کردند./ایسنا