رشد ۲.۹ درصدی اقتصاد امارات در سال ۲۰۱۹

رشد ۲.۹ درصدی اقتصاد امارات در سال ۲۰۱۹

بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با مدتِ مشابه در سال گذشته، ۲.۹ درصد افزایش داشته که ۱.۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ است.

بروزترین‌ها – به گزارش بروزترین‌ها از رویترز، این بانک اعلام کرد که بخش هیدروکربن کشور امارات در مقایسه با سال گذشته ۷.۶ درصد رشد داشته و بخش غیرهیدروکربنی نیز ۱.۱ درصد توسعه یافته است. بانک مرکزی امارات اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱.۳ درصد افزایش یافته اما در مقایسه با سه ماهه سوم سال (۲.۹ درصد) کاهش یافته است.

تصمیم تولید کنندگان نفت عضو اوپک و غیراوپک مبنی بر تمدید کاهش تولید که رد ماه دسامبر اتخاذ شد، به تولیدکنندگان نفت ضربه وارد خواهد کرد و در نتیجه صندوق بین المللی پول انتظار دارد تا اقتصاد امارات در سال ۲۰۲۰ با گسترش ۲.۵ درصدی روبرو شود.

بانک مرکزی امارات علاوه بر این گفته است که قیمت‌ها در یک چهارم پایانی سال در دبی ۷ درصد کاهش پیدا کرده است؛ این رقم در سه ماه سوم سال ۸.۲ درصد گزارش شده بود. گروه نایت فرانک یکی از معتبرترین نمایندگان املاک و مستغلات دبی اوایل ماه جاری در گزارشی اعلام کرد که طبق برنامه ریزی‌ها در مجموع ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سال جاری در دبی تکمیل خواهد شد که از سال ۲۰۰۸ تاکنون بیشترین تعداد واحدهای جدید قابل بهره برداری است. بانک مرکزی امارات اعلام کرده که در ابوظبی قیمت املاک مسکونی در سه ماهه چهارم سال گذشته ۷.۵ درصد کاهش داشته است.