تلاش برای حذف دلالان خودرو از بازار
پارکینگ‌ها از پذیرش خودرو بدون پلاک محروم شدند

تلاش برای حذف دلالان خودرو از بازار

معاون امور صنایع وزارت صنعت، از اعمال محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از حضور سوداگران در بازار خبر داد و گفت: پارکینگ‌ها حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند.

کنترل قیمت خودرو با حذف بسترهای سوداگری

به‌روزترین‌ها مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه نشست اخیر کمیته خودرو اعلام کرد: مدیریت عرضه خودرو با هدف حذف بسترهای سوداگری مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، محدودیت‌هایی برای جلوگیری از حضور دلالان برای ثبت نام خرید خودرو در نظر گرفته شد.

وی با تشریح سرفصل مهمترین مصوبات کمیته خودرو که با حضور نمایندگانی از نهادهای نظارتی و دادستانی کل کشور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت بازرگانی داخلی، ای درو، خودروسازان و انجمن خودروسازان برگزارشد، بیان کرد: در جلسه امروز علاوه بر تعیین تکلیف در حوزه مدیریت تقاضا، روش‌های فروش، نحوه ثبت نام فروش فوق‌العاده و نحوه ثبت نام پیش فروش و مشارکت در تولید خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

عدم خروج خودرو بدون پلاک از خودروسازی

صادقی نیارکی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی در خصوص عدم خروج خودرو بدون پلاک از خودروسازی و تعیین تکلیف وضعیت خودروهای احتکار شده در پارکینگ‌ها خبر داد و گفت: محدودیت‌هایی برای خودروهای فاقد پلاک که در پارکینگ‌ها قرار دارند در نظر گرفته شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین تاکید کرد: پارکینگ‌ها حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش از اعمال محدودیت‌های جدید برای متقاضیان خودرو خبر داد و گفت: ۴ مولفه در موقع ثبت نام باید توسط متقاضیان رعایت شود، هر کد ملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی نامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت نام برای شخص فراهم نخواهد شد.

همچنین متقاضی باید سن بالای ۱۸ سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در ۳۶ ماه گذشته از هیچیک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد.

سند یکسال در رهن باقی می‌ماند

به‌روزترین‌ها معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه در فروش فوق‌العاده سند یکسال در رهن باقی می‌ماند، افزود: هیچکدام از قراردادها امکان صلح نخواهد داشت تا مصرف کننده واقعی وارد فرآیند ثبت نام بشود.

وی موضوع دیگر را گارانتی دانست و گفت: اگر خودرویی از شرکت تحویل گرفته بشود و ظرف سه ماه برای سرویس اولیه مراجعه نکند گارانتی آن لغو خواهد شد و شرکت خودروساز حق ارایه سرویس به این خودرو را نخواهد داشت./مهر