بهبود تولید نفت لیبی رکورد زد

بهبود تولید نفت لیبی رکورد زد

تولید روزانه نفت لیبی به ۸۰۰ هزار بشکه رسیده و این کشور رساندن تولید به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال ۲۰۲۱ را هدف گرفته است.

به‌روزترین‌ها– بازگشایی آخرین بنادر و میادین نفتی لیبی باعث افزایش تولید شده و تولید روزانه این کشور عضو اوپک از کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در اوایل سپتامبر، جهش پیدا کرده است.

مصطفی سانالا، رییس شرکت ملی نفت لیبی در مصاحبه ای اظهار کرد: ما به هماهنگی با همکارانمان در اوپک علاقمند هستیم و علاقمندیم از نظر عرضه و تقاضا به توازن دست پیدا کنیم. سهمیه تولید نفت لیبی در اوپک ۱.۷ میلیون بشکه در روز است.

شرکت ملی نفت لیبی انتظار دارد تولید روزانه این کشور در ماه آینده به یک میلیون بشکه صعود کند و تولید روزانه ۱.۶ میلیون بشکه را تا پایان سال ۲۰۲۱ هدف گرفته است که به تخصیص منابع از سوی وزارت دارایی برای این شرکت مشروط است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صنعت نفت لیبی در ژانویه پس از این که حامیان ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در تلاش برای شکست دولت فیاض السراج، نخست وزیر لیبی به محاصره بنادر و میادین نفتی پرداختند، تقریبا تعطیل شد. آتش بسی که از ژوئن برقرار شد، روز جمعه از سوی نمایندگان دو طرف رسمیت یافت.

بازگشت نفت لیبی به بازار مانعی برای تلاشهای اوپک پلاس در تقویت قیمت نفت در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به شمار می رود. این گروه قرار بود از ژانویه تولیدش را حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد اما اکنون ممکن است این برنامه را به تاخیر بیاندازد. سرعت احیای اخیر تولید نفت لیبی دوباره بسیاری را در بازار غافلگیر کرد و در تشدید فشارهای کاهشی روی قیمتهای نفت تاثیرگذار بود. لیبی بزرگترین ذخایر نفت آفریقا را دارد و به دلیل ناآرامی داخلی، از مشارکت در پیمان کاهش تولید اوپک پلاس معاف شده است.

 منبع: ایسنا