۸۸۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن داشتیم ولی۱۴۰ هزار نفر واریز کردند!

۸۸۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن داشتیم ولی۱۴۰ هزار نفر واریز کردند!

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حالی که ۸۸۰ هزار نفر برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند اما تنها ۱۴۰ هزار نفر آورده خود را در بانک عامل واریز کردند.

به‌روزترین‌ها– محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در گفت وگوی زنده با شبکه خبر درباره ثبت نام فراگیری که در طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفت، اظهار داشت: بالغ بر ۸۸۰ هزار نفر طرح تقاضا کردند؛ این تعداد تقاضا، ارزیابی و بررسی شد و افراد واجد شرایط که ۴۳۴ هزار نفر هستند، در لیست قرار گرفتند.

وی افزود: برای همه ۴۳۴ هزار نفر در شهرهایی که ثبت نام انجام شده بود، زمین و پروژه تعریف شده؛ افراد در دو دسته از طریق دریافت زمین برای احداث گروهی و یا مجتمع سازی هایی که با سازنده عقد قرارداد کنند، تعیین تکلیف شده اند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی از این ۴۳۴ هزار نفر، مردمی هستند که در بافت فرسوده زندگی می کنند، حدود ۳۳ هزار پرونده از متقاضیان نوسازی بافت فرسوده، در بانک تشکیل پرونده داده اند و از تسهیلات ساخت و ساز در بافت فرسوده بهره مند می شوند.

وی تأکید کرد: بنابراین سه نوع ساخت و ساز در طرح اقدام ملی مسکن شامل شخصی سازی، مجتمع سازی از سوی سازنده حرفه ای و همچنین نوسازی بافت فرسوده، احداث بنا خواهند داشت.

اسلامی یادآور شد: نکته مهم این است که با تمدیدهای چند باره ای که انجام دادیم، مردم می بایست پول به حساب واریز می کردند تا کسانی که پول به حساب ریخته اند و افتتاح حساب کرده اند، به غیر از کسانی که زمین دریافت می کنند، حدود ۱۴۰ هزار نفر هستند؛ تشخیص و جمع بندی ما این است که اینها یا علاقه ای ندارند یا با وجود آنکه ده ها بار تمدید زمان واریز آورده ها را اطلاع رسانی کردیم، هنوز به این کار اهتمام نشان نداده اند.

وی بیان کرد: بنابراین جاهایی که ظرفیت خالی کردیم و شهرهایی که در دوره قبلی ثبت نام نکردیم، به زودی برای این چند شهر سامانه را باز می کنیم و ثبت نام خواهیم کرد همچنین کسانی که تشکیل پرونده داده اند هم با کسانی که واریزی نداشته اند، جایگزین می کنیم تا پروژه را تکمیل کنیم. ثبت نام جدید هم خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بنابراین طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری ما یک پروژه کاملاً اجرایی و عملیاتی است و همه در دست اجرا هستند؛ به تدریج که واحدهای مسکونی ما آماده شوند، متقاضیان تحویل می گیرند و در آن مستقر خواهند شد.

به گفته اسلامی، ۲۰۰ هزار واحد هم مسکن محرومان است که بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه محرومیت زدایی بسیج وسپاه، خیرین مسکن ساز و… در حال پیگیری و احداث آنها هستند که سازمان برنامه و بودجه از محل جدول ۱۴ قانون بودجه هر سال، یارانه دولت را به آنها تخصیص می دهد تا آنها بتوانند از مسکن مناسبی که برایشان طراحی شده، بهره مند شوند.