کاربرد بالکن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی

کاربرد بالکن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی

بالکن ها فضایی در خانه هستند که باعث ورود هوای تازه و نور آفتاب به داخل ساختمان می شوند.

امروزه به دلیل افزایش خانه های آپارتمانی، بسیاری از خانه ها فضای سبز یا حیاط ندارند تا بتوانند از هوای تازه در منزل خود استفاده کنند. بالکن محیط مناسبی برای استراحت و استفاده از هوای آزاد و نور خرشید هستند که در بسیاری از خانه ها علاوه بر استفاده از هوای آزاد، از آن برای نگهداری گیاهان، پخت و پز و ایجاد یک فضای دنج و آرامش بخش استفاده می کنند. معمولا در اطراف بالن ها از پوششی استفاده نشده است که از آن در برابر بارش باران و برف محافظت کند. به همین دلیل امکان استفاده از بالکن ها در فصل های سرد زمستان وجود ندارد.  بر همین اساس معماران و طراحان دکوراسیون داخلی برای استفاده از بالکن ها حتی در فصل زمستان از شیشه استفاده می کنند. شیشه ها یکی از متریال های بسیار جذاب و لوکس هستند که باعث انعکاس و ورود نور به داخل محیط می شوند. به همین دلیل استفاده از شیشه برخلاف متریال های دیگر مانع از ورود نور به داخل محیط نمی شود.

بالکن های شیشه ای باید در برابر زلزله، طوفان، باد، برف و باران مقاوم باشند، به همین دلیل در ساخت آن ها از شیشه هایی مانند شیشه سکوریت و شیشه لمینت که از مقاومت و ضخامت بالایی برخوردار هستند استفاده می کنند. از این شیشه ها به عنوان شیشه های نشکن و ایمنی یاد می کنند و در رنگ و طرح های مختلف قابل استفاده هستند. بالکن های شیشه  ای به دلیل ضخامت بالایی که دارند به عنوان عایق صوتی عمل  می کنند و مانع از ورود صداهای بلند به داخل ساختمان می شوند. همچنین این شیشه ها به عنوان یک عایق حرارتی از سرد شدن ساختمان و ورود بادهای سرد به  داخل محیط جلوگیری می کنند. بالکن شیشه ای در دو نوع مات و شفاف ساخته می شود که کسانی که علاقمند به داشتن یک بالکن شیشه ای نادید دارند می توانند از شیشه های مات و نادید مانند شیشه سندبلاست و شیشه ساتیار کمک بگیرند. بالکن های شیشه ای در دو نوع فریم دار و بدون فریم با فریم لس ساخته می شوند که در ساختار بالکن شیشه ای فریم دار از فریم های آلومنیومی یا استیل که در برابر بارش و برف و باران مقاوم هستند و دچار زنگ زدگی نمی شوند استفاده می کنند. البته بالکن شیشه ای فریم لس به دلیل عدم استفاده از فریم ها، ظاهری یکپارچه و بسیار جذاب  دارد که معمولا مورد توجه بسیاری از مردم قرار می گیرد. در ساختار بالکن های شیشه ای از دو نوع درب لولایی و ریلی یا کشویی استفاده می شود که با توجه با ابعاد بالکن و سلیقه مشتری انتخاب می شود. درب شیشه ای ریلی در هنگام باز شدن به دلیل اینکه فضای کمتری را نسبت به درب لولایی اشغال می کنند، در بالکن های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد بالکن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی

کاربرد حمام شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی

حمام شیشه ای یکی از محصولات پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی است که معمولا در ساختمان های کوچم و یا حمام های بزرگ مستر برای جداسازی فضای دوش از سرویس بهداشتی یا حمام مورد استفاده قرار می گیرد. حمام های شیشه ای با جدا کردن بخش دوش از خیس شدن بخش های دیگر و رشد انواع میکروب و قارچ جلوگیری می کنند. در ساخت کابین دوش شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت بالا مانند شیشه سکوریت و شیشه های لمنیتی استفاده می شود که در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند. حمام های شیشه ای در دو نوع فذیم لس و فریم دار توید می شوند. حمام شیشه ای فریم دار از فریم هایی از جنس آلومنیوم یا استیل که در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و دچار تغییر رنگ نمی شوند ساخته می شوند. فریم ها در چهار چوب حمام و بخش هایی که درز دارند به همراه ابزار یراق ضد زنگ نصب می شوند و باعث افزایش استحکام حمام شیشه ای می شوند. حمام شیشه ای فریم لس تنها از شیشه ساخته می شود و در ساختار آن از فریم های آلومینیومی استفاده نشده است. حمام شیشه ای فریم لس به دلیل زیبایی و جذابیت بیشتر نسبت به مدا فریم دار با استقبال بیشتری روبه رو می شوند. در بسیاری از خانه ها برای ساخت حمام شیشه ای از شیشه های ماتی مانند شیشه سندبلاست شده که از شیشه سکوریت ساخته می شود و مقاوم است استفاده می کنند که باعث نادید شدن فضای دوش از بخش های دیگر می شود. استفاده از شیشه های نادید در ساختار حمام شیشه ای باعث می شود که از بخش های دیگر حمام یا سرویس بهداشتی بتوان به راحتی استفاده کرد.

کاربرد بالکن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی

پارتیشن شیشه ای و انواع آن در طراحی دکوراسیون داخلی

پارتیشن شیشه ای یکی از انواع محصولات شیشه ای است که در طراحی دکوراسیون داخلی برای تقسیم بندی بخش های مختلف ساختمان منزل و محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن ها بسیار قابل استفاده هستند و برای ایجاد یک محیط خصوصی یا جداسازی بخش های مختلف خانه مانند هال، پذیرایی، حمام، اتاق و … استفاده می شوند. در بسیاری از شرکت ها و ادارت به دلیل کمبود فضا از پارتیشن ها برای جداسازی اتاق کارمندان، ایجاد سالن کنفرانس یا محیطی برای استراحت و جلسات مهم استفاده می کنند. پارتینش های شیشه ای در مدل های مختلفی مانند فریم لس، فریم دار، دو جداره، ثابت، متحرک و… ساخته می شوند که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. در ساخت پارتیشن های شیشه ای از شیشه های سکوریتی یا لمینت استفاده می شود که علاوه بر ورود نور به داخل محیط و روشن شدن فضا، به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی عل می کند و مانع از سرد شدن هوا در فصل زمستان و ورود صداهای بلند به داخل محیط می شوند. پارتیشن شیشه ای دو جداره یکی از انواع پارتیشن ها است که از دو لایه شیشه سکوریت ساخته می شود و معمولا به دلیل ضخامت بالایی که دارد در محیط هایی که احتمال ضربه و فشار به چارتیشن ها بیشتر است مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد بالکن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی