ساختارهای شیشه ای در ساختمان های امروزی!

ساختارهای شیشه ای در ساختمان های امروزی!

در مطلب امروز می خواهیم تا در خصوص سه مورد از خلاقیت های بشری که باعث راحت تر شدن زندگی و همچنین زیباتر شدن سازه ها و ساختمان ها شده است با یکدیگر صحبت کنیم. این سه مورد عبارت هستند از پارتیشن شیشه ای، شیشه بالکن که در بالکن شیشه ای به کار می رود و همچنین شیشه حمام که در حمام های شیشه ای استفاده می شود.

با پارتیشن شیشه ای، فضای جذاب تری داشته باشید

یکی از انواع تجهیزات مدرن که در طراحی و دکوراسیون داخلی محیط های کاری همچون شرکت ها، اداره ها، فروشگاه ها، فرودگاه، بانک ها، خانه ها و حتی بیمارستان ها استفاده می شود، پارتیشن شیشه ای است. در ادامه موضوع به انواع پارتیشن شیشه ای، شیشه های مورد استفاده در آن ها و همچنین شیشه بالکن می پردازیم، تا با کسب اطلاعات مضاعف، دید بهتری را نسبت به این تجهیزات مدرن به شما ببخشیم.

 

انواع پارتیشن شیشه ای چه کاربردی دارند؟

پارتیشن های شیشه ای را در انواع و اقسام گوناگونی دیده می شوند که هر کدام نام مخصوص به خود را نیز دارند. نکته قابل ذکر در آن جا است که به طور معمول مواد اولیه در تولید پارتیشن اداری و یا پارتیشن شیشه ای در تمام انواع آن یکسان است و تنها تفاوت موجود نحوه نصب و راه اندازی آن است. انواع این پارتیشن ها و کارایی آن ها را در ادامه با یکدیگر مرور و بررسی می کنیم.

با قاب یا بدون قاب؟

اولین تقسیم بندی که تمامی پارتیشن ها در آن قرار می گیرند، تقسیم بندی از لحاظ قاب دور پارتیشن است. دو گروه بزرگ پارتیشن ها شامل با فریم و فریم لس (یا بدون فریم) می شوند.

1-پارتیشن شیشه ای با فریم

در نوع پارتیشن شیشه ای با فریم، قاب پروفیلی دور تا دور شیشه ها را در بر می گیرد. از نظر برخی از افراد این نوع از پارتیشن دارای امنیت بیشتری است.

2-پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم لس نیز تنها تفاوتی که با نوع قبلی دارد آن است که حداقل مقدار پروفیل در ساخت و اجرای آن به کار رفته است و حفاظ ها یا همان قاب های پروفیلی تنها در قسمتی که با سقف و زمین تماس دارند، به کار برده می شوند و در اتصالات بین قطعات شیشه ای هیچ پروفیلی را نخواهید دید که این موضوع باعث زیباتر شدن هرچه بیشتر پارتیشن شیشه ای شما می شود.

ساختارهای شیشه ای در ساختمان های امروزی!

پارتیشن شیشه ای مدولار

یکی از رایج ترین و معمول ترین پارتیشن های شیشه ای، پارتیشن شیشه ای مدولار است. این نوع از پارتیشن با نام پارتیشن شیشه ای متحرک نیز شناخته می شود. همان قدر که پارتیشن شیشه ای نسبت به دیوارهای آجری معمولی دارای مزیت است، پارتیشن شیشه ای مدولار یا متحرک نیز نسبت به پارتیشن شیشه ای ثابت مزیت دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پارتیشن شیشه ای مدولار یا متحرک، به تازگی به وجود نیامده است و در واقع سال های سال است که افراد در سرتاسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. در پارتیشن شیشه ای مدولار، امکان تغییر دادن جای پارتیشن های شیشه ای را دارید که همین موضوع می تواند در تنوع دادن به محیط کار، افزایش یا کاهش فضای هر اتاق، استفاده جدید از محیط و در واقع پارتیشن بندی جدید فضا و…موثر باشد.

انواع شیشه بالکن چه کاربردی دارند؟

آیا تا به حال نام بالکن شیشه ای را شنیده اید؟ اگر هنوز اطلاعات زیادی از آن ندارید و تنها داده های مغزی شما همان تصوراتی است که در حال حاضر در خصوص این نوع از بالکن به گوشتان خورد، بهتر است ادامه مطلب را همراه ما باشید. بالکن های شیشه ای معمولا طبق سلیقه مشتری و همچنین نظر مهندس طراحی که چه چیزی را مناسب آن فضا و همچنین سازگار با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی آن منطقه بداند، تعیین، نصب و اجرا می شوند.

آیا شیشه بالکن انواع مختلفی دارد؟

انواع شیشه بالکن در تعیین نوع بالکن شیشه ای موثر هستند. به طور کلی سه نوع شیشه بالکن وجود دارد:

1-شیشه بالکن های با قاب

شیشه بالکن های با قاب ساده ترین نوع شیشه های به کار رفته در بالکن های شیشه ای هستند. این نوع از شیشه ها معمولا با حفاظ های پروفیلی مهار می شوند.

ساختارهای شیشه ای در ساختمان های امروزی!

2-شیشه بالکن های بدون قاب

شیشه های بدون قاب اصولا در بالکن هایی استفاده می شوند که قرار است یک فضا به صورت کامل پوشیده شود، یعنی آن که بالکن مورد نظر نصفه نیست و در واقع قرار است یک دیوار شیشه ای را در جلوی خود داشته باشید. این دیوار شیشه ای نه باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شود و نه چشم انداز روبرو را خراب می کند، بلکه علاوه بر پوشش و ایزوله کردن کامل محیط از نفوذ گرد و غبار، گرما و سرما و همچنین حشرات، می تواند باعث بهتر دیده شدن فضای اطراف نیز شود.

3-شیشه بالکن های ریلی

مسلما پرده های ریلی را دیده اید که در بخش های مختلف خانگی، اداری و…استفاده می شوند. این پرده های ریلی دارای چند مزیت هستند که می توان از جمله آن ها به کمتر بودن پرده یا پلاستیک برای ساخت پرده به دلیل چند تکه بودن پرده، اشغال کمتر جا به دلیل آن که پرده روی هم جمع می شود و…اشاره کرد.

شیشه های ریلی که برای بالکن شیشه ای های این چنینی ساخته می شون نیز مشابه همین پرده ریلی های عادی هستند. شیشه بالکن های ریلی به راحتی و به وسیله پروفیل، اتصالات و برخی از یراق آلات های مخصوص، به سقف و همچنین کف زمین متصل می شوند. این نوع از بالکن را با نام بالکن شیشه ای متحرک می شناسند و همین موضوع متحرک بودن می تواند باعث سادگی کار در تمیزی شیشه ها و همچنین امکان تغییر فضا با باز کردن یا بستن شیشه ها شود.

شیشه حمام برای ساخت حمام شیشه ای!

شیشه حمام در مواردی استفاده می شود که قرار است تا حمام شیشه ای ساخته شود. در ابتدا تصور می شد که استفاده از شیشه حمام فقط در مواردی است که ساختمان به سبک مدرن ساخته شده است و صرفا در جهت زیبایی است؛ اما امروزه این موضوع بر همگان آشکار شده است که حمام شیشه ای دارای مزیت های مختلفی است که از جمله آن می توان به کاهش هزینه های ساخت و ساز، تمیز کردن راحت تر، استفاده در فضاهای کوچک تر، راحتی در تغییر چیدمان و شکل حمام و…اشاره کرد.