تمدید مهلت‌ تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی

تمدید مهلت‌ تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای تمدید مهلت‌های مقرر در «قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به‌روزترین‌ها به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر اساس مصوبات شصت و چهارمین جلسه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به سبب استمرار شرایط ناشی از بیماری کرونا و اثرات تعطیلی‌های وضع شده برای مشاغل و کسب و کارها، مهلت‌های زمانی مندرج در بند هفتم مصوبه جلسه چهل و هفتم ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۹۹ در زمینه (قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور)، به مدت شش ماه تمدید می‌شود.

بر همین اساس مهلت‌ مندرج در قانون یاد شده، برای اشخاص مشمولی که تاکنون نتوانسته‌اند از مزایای قانون یاد شده، بهره‌مند شوند برای تسلیم تقاضا به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰، برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به منظور محاسبه مانده بدهی مشتری طبق ضوابط ابلاغی بانک مرکزی تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ و برای اشخاص مشمول به منظور تسویه نقدی مانده ‌بدهی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰، تمدید می‌شود.  

براین اساس، بانک ها و موسسات اعتباری مراتب را به قید تسریع و با لحـاظ مفـاد بخشـنامه ۱۶ مرداد ماه ۹۶ به همه واحدهای ذیربط خود ابلاغ کرده و بر حسـن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آورند.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در بهمن ماه ۹۹ در بخشنامه ای مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تمدید مهلت استفاده از مصوبه این شورا در خصوص تعیین تکلیف بدهی غیرجاری واحدهای تولیدی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.