تأکید مدیرعامل ایرانسل بر توسعۀ حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی

تأکید مدیرعامل ایرانسل بر توسعۀ حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی

مدیرعامل ایرانسل در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بر توسعۀ حمایت اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران از شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان ایرانی تأکید کرد.

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در این بازدید که بعدازظهر امروز شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۰ در محل سالن همایش‌های این شهرک برگزار شد، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانسل، دکتر جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مدیران برخی شرکت‌های حاضر در این شهرک حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تاریخچه‌ای از روند تأسیس این شهرک و گزارشی از اهم فعالیت‌ها و حمایت‌های انجام شده از شرکت‌های نوپا را ارائه داد.

قیصری دانش‌بنیان بودن را مؤلفه‌ای مهم در مسیر بومی‌سازی محصولات و خدمات مورد نیاز صنایع کشور برشمرد و از حمایت‌های ایرانسل از توسعۀ کسب‌وکارهای ایرانی قدردانی کرد.

در ادامه، مدیران شرکت‌های «مهندسی ارتباطی پیام پرداز»، «کلان‌داده پویان نوین»، «پیشرو اندیشه پرداز سی پل»، «آساپرداز آریسا»، «بهبود ارتباط چهل ستون» و «امن پردازش هوشمند فرداد» گزارشی از مهمترین محصولات و خدمات خود را ارائه و پیشنهادهای خود برای شروع و یا توسعۀ همکاری با ایرانسل را مطرح و با مدیرعامل ایرانسل در این زمینه گفت‌وگو کردند.

تأکید مدیرعامل ایرانسل بر توسعۀ حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی

مدیرعامل ایرانسل در بخش بعدی این نشست، پس از استماع گزارش‌ها و پیشنهادهای مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، چهار حوزۀ «خدمات فناوری‌اطلاعات»، «شبکه»، «امنیت داده‌ها» و «خدمات دیجیتال» در اپراتور را مهمترین حوزه‌های همکاری موجود بین ایرانسل و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: ما از توسعهٔ این همکاری‌ها به شدت استقبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به ترافیک روزانه اپراتور، مقیاس خدماتی که مورد نیاز یک اپراتور است، مقیاس بزرگی است و قابل مقایسه با هیچ خدمت دیگری در کشور نیست.

عباسی‌آرند تصریح کرد: مشکلی که هم‌اکنون در پیشنهادهای ارائه شده از برخی شرکت‌های نوپای ایرانی به چشم می‌خورد، این است که این شرکت‌ها، عمدتاً در ابعاد کوچکتر خیلی خوب کار می‌کنند؛ ولی خدمات آنها مقیاس‌پذیر نیست و هنگام مواجهه با حجم بالای کاربر همزمان، در ارائۀ خدمات دچار مشکل می‌شوند.

تأکید مدیرعامل ایرانسل بر توسعۀ حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی

وی افزود: با این حال، مسلماً خدمات ارائه شده از سوی کسب‌وکارهای ایرانی، نسبت به رقبای خارجی ترجیح دارد و ما حتماً از رشد کسب‌وکارهای ایرانی و ایجاد فضای کسب تجربه‌های جدید برای آنها حمایت می‌کنیم؛ اما حتما در ارائۀ پیشنهادها، باید به مقیاس اپراتور توجه شود.

مدیرعامل ایرانسل گفت: بحث تحول دیجیتال یک بحث لوکس نیست و ضرورت آیندۀ ما است. ایرانسل دو سال است  که این تحول را از خود آغاز کرده تا بتواند متناسب با نیازهای روز، خدمات ارائه کند.

وی در پایان پیشنهاد کرد که نشست دیگری با حضور مدیران و کارشناسان بخش‌های مربوطۀ ایرانسل با کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان اصفهانی، در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شود و در این نشست، نیازمندی‌های ایرانسل از یک سو و ظرفیت‌های شرکت‌ها از سوی دیگر مطرح و با ایجاد شناخت متقابل به صورت دقیقتر، دو طرف از ظرفیت‌های متقابل بهره‌مند شوند.