ادامۀ حمایت‌های ایرانسل از برگزاری آنلاین رویدادهای فرهنگی

ادامۀ حمایت‌های ایرانسل از برگزاری آنلاین رویدادهای فرهنگی

در شانزدهمین ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و تعلیق برگزاری حضوریِ فعالیت‌های فرهنگی هنری، ایرانسل پرچمدار حمایت از برگزاری آنلاین رویدادهای فرهنگی است و در جدیدترین اقدام، کنسرت آنلاین شهرام ناظری، خواننده محبوب موسیقی سنتی، جمعه شب، 7 خرداد ماه 1400، با حمایت ایرانسل برگزار شد.

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از اسفند ماه سال 1398 و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و با هدف کمک به تولید محتوای فاخر ملی و بومی در فضای آنلاین و دیجیتال، اقدام‌های متعددی را در حوزه‌های فرهنگی و سرگرمی را انجام داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به مجموعه کنسرت‌های آنلاین «صحنه‌ای به وسعت ایران» اشاره کرد که از این طریق، لنز ایرانسل، میزبان بزرگان موسیقی ایران بوده و هنر آنان را به خانه‌های علاقمندان به موسیقی آورده است.

اولین اپراتور ارائه دهندۀ 5G در ایران، با در اختیار داشتن تلویزیون اینترنتی لنز و مخاطبان میلیونی فعال آن، در کنار زیرساخت گستردۀ شبکه در سرتاسر کشور، ظرفیت‌های لازم و کافی برای ارائۀ محتواهای فرهنگی بر بستر آنلاین را دارا بوده و با حمایت از هنرمندان موسیقی، هفت کنسرت آنلاین را در 15 ‌ماه گذشته برگزار کرده است.

لنز ایرانسل با هدف حمایت از تولید محتوای فرهنگی و هنری بر بستر دیجیتال و نیز فراهم کردن امکان بهره‌مندی از رویدادهای هنری در دوران محدودیت‌های کرونایی، تاکنون میزبان کنسرت‌های آنلاین هنرمندانی همچون همایون شجریان (4 خرداد 1399)، سالار عقیلی (3 مرداد 1399 و 12 فروردین 1400)، کنسرت خندۀ حسن ریوندی (26 مرداد 1399)، وحید تاج (2 بهمن 1399) و حجت اشرف‌زاده (8 اردیبهشت 1400) بوده است و تازه‌ترین کنسرت آنلاین نیز، روز جمعه 7 خردادماه 1400 با اجرای «شهرام ناظری» در تالار وحدت برگزار شد.

همچنین لنز ایرانسل، به‌عنوان یکی از بسترهای پخش کنسرت‌های آنلاین «نوروزخانه»، که با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران، از هشتم تا بیست‌ویکم فروردین ماه 1399 برگزار شده بود، کنسرت‌های خوانندگانی از جمله امید حاجیلی، مهدی جهانی، روزبه بمانی، گروه استاد اسداللهی، رضا یزدانی، گروه رستاک، حمید عسکری، گروه گیل و آمارد (ناصر وحدتی)، مهدی یغمایی، گروه ژوانا (سعدالله نصیری)، حمید حامی، لیان بوشهر، سینا سرلک و اشوان (اشکان خدابنده‌لو) را برای مخاطبان پخش کرد.

برگزاری کنسرت‌ آنلاین از سوی ایرانسل در فضای جدید اجرای آنلاین، فاصلۀ هنرمندان با مخاطبان را در سرتاسر کشور بسیار کم کرده و زندگی دیجیتال را به فرهنگ و هنر، بیش‌از‌پیش گره زده است. از همین رو بسیاری از هنرمندان از جمله شهرام ناظری، برای اولین بار بر روی صحنۀ اجرای آنلاین قدم گذاشته و با مخاطبان از دریچۀ لنز ایرانسل ارتباط برقرار کردند.

علاوه بر ایجاد زمینۀ دسترسی عادلانه به محتواهای فرهنگی به‌دلیل گستردگی دسترسی به اینترنت در کشور، ایرانسل امیدوار است با پایه‌گذاری حضور هنرمندان بزرگی چون همایون شجریان، شهرام ناظری، سالار عقیلی و سایر هنرمندان بر صحنۀ آنلاین، روند اجرای آنلاین کنسرت‌ها ادامه پیدا کرده و پس از پایان دوران کرونا نیز، شاهد اجراهای متفاوت، با هدف دسترسی جمع بیشتری از علاقه‌مندان بر بستر دیجیتال باشیم.

کنسرت آنلاین شهرام ناظری با نام «آوای دوست»، تا روز  21 خرداد، برای علاقه‌مندانی که امکان مشاهدۀ آنلاین آن را نداشته‌اند، در وب‌سایت و اپلیکیشن لنز با خرید اشتراک ویژه، در دسترس خواهد بود.

اشتراک ویژۀ این کنسرت مانند کنسرت‌های قبلی، با هدف حمایت از هنرمندان و گروه‌های اجرا، با قیمت مناسب 15هزار تومان، برای گروه‌های مخاطب در نظر گرفته شده است که استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان، ایرانسل را در ادامۀ این مسیر، دلگرم می‌کند.

حمایت ایرانسل از رویدادهای مذهبی

همچنین در راستای حمایت از رویدادهای فرهنگی و برگزاری آن در بستر دیجیتال، ایرانسل با همکاری هیأت آنلاین، رویدادهای مذهبی از جمله سخنرانی‌ها، مراسم‌های عزاداری، مراسم‌های مذهبی و… را در ایام محرم و ماه مبارک رمضان، طی 15 ماه گذشته، بر بستر لنز، در دسترس عموم قرار داده است.

همکاری ایرانسل با مجموعۀ «هیأت آنلاین»، برای پخش ویژه‌برنامه‌های مذهبی این مجموعه، مانند سخنرانی، مداحی و برنامه‌های مذهبی در قالب شبکۀ اختصاصی، از سال 1398 و همزمان با ایام عزاداری محرم‌الحرام آغاز شده بود. این همکاری در ایام رمضان 1399، محرم 1399 و رمضان 1400 نیز ادامه داشت تا به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسم‌های مذهبی در بستر دیجیتال انجام شود. حمایت از برگزاری نمایش آنلاین «زخم مدینه» به مناسبت ایام فاطمیه در 25 دی‌ماه 1399 نیز در ادامۀ برنامه‌های فرهنگی-مذهبی ایرانسل بوده است.

ایرانسل همچنین در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن بسیاری از هموطنان، در راستای تسهیل استفاده هرچه بهتر از محتواهای ارائه شده در تلویزیون اینترنتی لنز، تمامی محتواهای تصویری این تلویزیون، اعم از فیلم‌ها و سریال‌ها را تا پایان فروردین‌ ماه 1399، بدون پرداخت حق عضویت و به رایگان در دسترس قرار داده بود.