ایرانسل و بانک سامان همکاری در زمینۀ فین‌تک را توسعه می‌دهند

ایرانسل و بانک سامان همکاری در زمینۀ فین‌تک را توسعه می‌دهند

مدیران عامل ایرانسل و بانک سامان، بر گسترش همکاری‌ها در زمینۀ فناوری‌های نوظهور مالی تأکید کردند.

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از روابط عمومی ایرانسل، مدیران عامل ایرانسل و بانک سامان، روز دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در محل بانک سامان دیدار کردند.

در این دیدار دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، مهندس علیرضا معرفت مدیرعامل و مهندس ولی ضرابیه رئیس هیأت‌مدیرۀ بانک سامان و مهندس بهزاد گلکار مدیرعامل شرکت توسعۀ سرمایه‌گذاری سامان حضور داشتند.

در این نشست مشترک، دو طرف در زمینۀ تهیۀ راهبرد مشترک برای توسعۀ فعالیت‌ها در حوزۀ فین‌تک توافق کردند.

بر این اساس، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در راستای توسعۀ کسب‌وکارهای دیجیتال و فناوری‌های نوظهور مالی، مشارکت و همکاری دو جانبۀ خود با بانک سامان را گسترش می‌دهد.

هدف از این همکاری، بهره‌مندی از تجربۀ بالای این دو شریک استراتژیک، با بهره‌گیری از زیرساخت فنی قوی و قابل اعتماد و نیروی انسانی متخصص، در راستای ایجاد هم‌افزایی قابل توجه در این حوزه و بهبود کیفیت و تنوع خدمات مالی قابل ارائه به مصرف‌کنندگان نهایی است.

فناوری‌های مالی یا «فین‌تک» که طی سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود معطوف کرده، ناظر به هر نوع استفاده از فناوری در ارائۀ خدمات مالی است. طیف وسیعی از استفاده‎کنندگان خدمات مالی، از مشاغل گرفته تا مصرف‌کنندگان نهایی، جامعۀ هدف کسب‌وکارهای فین‌تک هستند. به طور کلی، هر شرکتی که از اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه، فناوری نرم‌افزار یا خدمات ابری برای ارائۀ خدمات مالی یا اتصال مشتریان خود به ارائه‌دهندگان خدمات مالی استفاده می‌کند، به نوعی یک شرکت فعال در زمینه فناوری‌های مالی یا فین‌تک محسوب می‌شود.

مشترکان ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، یکی از بزرگترین ایجادکنندگان تراکنش‌های پرداخت الکترونیک روزانه، شامل تراکنش از طریق کدهای دستوری (USSD) یا تراکنش‌های مالی از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی هستند و شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، یکی از برترین شرکت‌های پرداخت (PSP) ایران است.