مراقب کلاهبرداری کوین ATC باشید

مراقب کلاهبرداری کوین ATC باشید

رییس پلیس فتا فارس در خصوص عدم شناخت و نداشتن دانش کافی برخی از شهروندان در حوزه ارز دیجیتال منجر به کلاهبرداری از آنها شده است، هشدار داد.

به‌روزترین‌ها– رییس پلیس فتا استان فارس “سرهنگ حشمت سلیمانی” در تشریح این موضوع گفت: در پی افزایش پرونده‌های قضایی با محوریت کلاهبرداری کوین ATC، این موضوع در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای ماده 21 قانون جرایم رایانه ای مصوب 1388 و ماده 215 قانون مجازات اسلامی و ماده 148 قانون آیین دادرسی کیفری، فعالیت مجرمانه‌ی وب‌سایت‌های www.ai.trade.com  و www.exchange.aitrades.com  و www.aitrades.com  و کوین ATC برای این پلیس محرز شده  است.

سرهنگ سلیمانی گفت: ساده ترین راه برای کلاهبرداری، ایجاد و بازاریابی پروژه‌‌های جعلی و فروش این ارز دیجیتال به افراد ناآگاه از طریق وبسایت‌های اعلامی است و از آنجا که وسیله مجرمانه در جهت کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در حد گسترده و وسیع می باشد، لذا از سرمایه گذاری و فعالیت در این وب‌سایت ها خودداری کنند.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: با توجه به این نکته که هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارزها وجود نداشته، لذا وب‌سایت‌های جعلی بسیاری در این زمینه فعالیت کرده که فاقد مجوز می‌باشند. 

رییس پلیس فتا فارس از هموطنان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.