رشد ۱۶۰ درصدی ارزش معاملات الکترونیکی در سال ۹۹

به‌روزترین‌ها– علی رهبری در نشست خبری گزارش عملکرد تجارت الکترونیکی ایران در سال ۹۹ گفت: ارزش معاملات الکترونیکی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن ۱۶۰ درصد رشد داشته است که شاید بخشی از این رشد مربوط به تورم سالیانه باشد، اما این میزان رشد بسیار حائز اهمیت است و حکایت از تلاش  حاکمیت، کسب و کارها و کاربران فضای مجازی دارد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: این مرکز از سال ۱۳۹۹ ارائه گزارش عملکرد سالانه خود را آغاز کرده است و امروز چهارمین گزارش عملکرد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی را ارائه می‌کند.

در گزارش امروز ۴ شاخص را تهیه و مورد بررسی قرار می‌دهیم و قصد داریم سال آینده به کمک شرکت ملی پست و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری زیرساخت‌های تحویل و تحول را نیز به گزارش‌ها اضافه کنیم.

رهبری بیان داشت: تعداد نمادهای صادره توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی امسال نسبت به سال قبل دو برابر شده است که این امر حاکی از رشد ۱۰۰درصدی است ضمن اینکه گواهی امضاء الکترونیک نیز رشد ۲۲۰ برابری داشته است.

وی با تأکید بر اینکه این میزان رشد متأثر از کرونا بوده است،‌اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده در حال حاضر حتی گروه‌های سنی میانسال و بزرگسال نیز به گروه خریداران اینترنتی پیوسته‌اند و این افراد کالاهای مختلف را به شیوه اینترنتی خریداری می‌کنند، به طوری که امروز مردم می‌توانند حتی نان را نیز به صورت اینترنتی تهیه و خریداری کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: ارزش اسمی معاملات الکترونیکی در سال ۹۹ به هزار و ۹۷ میلیارد تومان رسیده است.

رهبری افزود:‌ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی رشد ۱۶۰ درصدی و ارزش حقیقی آن رشد ۸۳ درصدی داشته است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا