خانه‌های بازسازی شده چه خصوصیاتی دارند؟

خانه‌های نوساز و بازسازی شده برای چه کسانی مناسبند؟

خرید خانهٔ نوساز در مقایسه با خانه‏‌هایی که به بازسازی نیاز دارند، دردسر کمتری داشته و بیشتر مناسب خانه اولی‌‏ها و کسانی که فرزندی دارند، است. اگر نمی‌‏خواهید خانهٔ قدیمی را بازسازی کنید یا به دنبال خانه‌‏‏های نوساز و کلید نخورده هستید، منطقه سعادت آباد  و جردن می‌‏توانند بهترین گزینه باشند. سعادت‌‏آباد جزو مناطق پیشرفته و مدرن تهران بوده و در جردن نیز ساخت‌وساز رونق گرفته و ساختمان‏‌ها و برج‌‏های نوساز خودنمایی می‏‌کنند. امروزه ساختمان‌‏های نوساز و برج‌‏های محلهٔ جردن و سعادت‌‏آباد طرفداران زیادی دارند. می‌‏توانید برای اطلاع از قیمت‌‏ها به دیوار املاک و مسکن جردن  و سعادت‌‏آباد مراجعه کنید.

 نکاتی در مورد بازسازی خانه

ابتدا باید موقعیت خود را در نظر بگیرید. اگر مستاجر هستید، برای بازسازی خانه حتما باید رضایت مالک را گرفته و ایده‌‏های خود را با او در میان بگذارید. اگر خودتان مالک خانه باشید، دستتان برای اعمال تغییرات بازتر است. در مورد دوم، باید سعی کرد تا حد ممکن هزینه‏‌ها را کاهش داده و از هزینه‌‏های اضافی پرهیز کرد.

 انواع بازسازی خانه‏

بازسازی به دو نوع سبکی (سطحی) و حفاظتی(عمیق) تقسیم می‌‏شود. در نوسازی سبکی، فعالیت‏‌های سطحی مانند، رنگ‌‏آمیزی و دکوراسیون انجام می‌‏گیرد. اما بازسازی حفاظتی فعالیت‌‏های عمیق‌‏تری مانند تعمیر و تعویض لوله‏‌کشی و ایمن‌سازی ساختمان و جابجایی دیوار را شامل می‌شود.

بازسازی سبکی:

برخی افراد ممکن است با دیدن یک ساختمان قدیمی، سبک معماری آن را بپسندند. در این صورت، می‌‏توان بازسازی را با کم‏ترین تغییرات و حفظ معماری خانه انجام داد. این تعاریف به معنی تغییر و تعویض بخش‌‏هایی از خانه نیست. بلکه به معنی حفظ اصول معماری و سبک خانه در جهت ایجاد تغییرات آن است. در بازسازی سبکی، می‌‏توان قطعات خانه را با قطعات جدید و کاملا مشابه، تغییر داد.

 بازسازی حفاظتی:

بازسازی حفاظتی به معنی تعمیرات عمیق و اساسی است. خانه‌‏های قدیمی که با وجود قدمتشان آسیب‌‏پذیرتر و ضعیف‌‏تر شده‌‏ا‌ند، به عملیات بازسازی عمیق‌‏تری برای حفاظت و ایمن کردن ساختمان، تقویت ساختار، بازسازی بخش‌‏های اصلی از جمله دیوارها و ستون‌‏ها نیاز دارند. در بازسازی حفاظتی خانه‏‌های قدیمی، با توجه به حساس بودن بنا باید برنامه‏‌ریزی‌های لازم در جهت موقعیت و ساختار ساختمان در نظر گرفته شود.

مراحل بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه‏‌های قدیمی، مجموعه اقداماتی است که در جهت تعمیر و نوسازی، تغییر و تیغه‌‏بندی دیوارها، کف‌‏سازی، اجرای سقف کاذب، نصب یا تعویض کابینت و کمددیواری و تعویض در و پنجره‏‌ها، انجام می‌‏گیرد. بنابراین ابتدا باید هدف خود را با توجه به بودجهٔ مورد نظر مشخص کرده و سپس در مورد آن تصمیم‌‏گیری کرد. برای شروع بازسازی، از خانهٔ مورد نظر نقشه تهیه می‏‌شود. 

سبک دکوراسیون منزل را مشخص کنید

در بازسازی خانه قدیمی، پس از تهیهٔ نقشه سبک دکوراسیون داخلی منزل اهمیت دارد. سپس تغییرات را با توجه به سبک انتخابی، اعمال می‌‏کنند. دکوراسیون سبک‌‏های مختلفی از جمله؛ سبک مدرن، کلاسیک، روستیک، مینیمال، سنتی، ساحلی، شرقی، و…دارد. با انتخاب سبک مناسب می‌‏توان هماهنگی و هارمونی لازم را در جهت تغییر بخش‌‏های دیگر، به وجود آورد.

 رنگ‏ دلخواه را بزنید

یکی از بخش‌‏های اصلی تغییر خانه، رنگ‌‏آمیزی آن است. به وضوح می‌‏توان زیبایی و جمال خانهٔ رنگ شده را در مقایسه با خانه‌‏های رنگ و رو رفته مشاهده کرد. در ایران، معمولا رنگ سفید و طرح ساده محبوبیت زیادی دارد. البته امروزه در سبک‌‏های مدرن و لوکس، از رنگ‌‏آمیزی‌های خاص و مختلفی استفاده می‌‏شود. انتخاب رنگ‌‏های سفید، نیلی، کرم، آبی و سبز بستگی به سلیقهٔ شخصی دارد. اما قاعدتا رنگ باید متناسب با دکوراسیون انتخاب شود.

 انتخاب پوشش دیوار

برای پوشش دیوار گزینه‌‏های زیادی مثل، پنل‏‌های دکوراتیو سه بعدی، پوستر سه بعدی، سنگ دکوراتیو، شیشهٔ تزیینی، تایل آلومینیومی، کاغذ دیواری و … وجود دارد. پوشش دیوار سهم به سزایی در زیبایی خانه دارد که باید با دکوراسیون هماهنگ باشد.

 بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب بستگی به سلیقهٔ فرد دارد. می‌‏توان رنگ‌‏آمیزی اتاق‏‌ها را تغییر داد. مثلا برای اتاق خواب کودکان از رنگ‏‌های شاد، کاغذ دیواری و برچسب مناسب اتاق کودکان استفاده کرد. برای اتاق خواب بزرگسالان هم می‌‏توان با توجه به سلیقه و دکوراسیون، رنگ و کاغذدیواری مناسب را انتخاب کرد. در اتاق خواب‌‏‏هایی که کمد دیواری ندارند یا از کمد دیواری قدیمی با طبقه‌‏های نامتوازن تشکیل شده‌‏ا‌ند، می‌‏توان کمد دیواری با جنس ام‌دی‌اف و طبقه‌‏های تنظیم شده، استفاده کرد.

خانه‌های بازسازی شده چه خصوصیاتی دارند؟

 کلام آخر

بازسازی، مجموعه فعالیت‌‏هایی است که موجب استحکام و طول عمر بنا می‌‏شود. هزینه کردن برای نوسازی خانه، زمانی ارزشمند است که براساس اصول و برنامه‌‏ریزی انجام بگیرد و با دکوراسیون و سبک فضای خانه هماهنگی و هارمونی داشته باشد. برای زیباتر شدن محیط، ابتدا باید طرح و ایدهٔ خود را انتخاب کرده و متناسب با بودجه هزینهٔ لازم را بپردازید. در این جهت، بهتر است طرح‌‏های متنوع را نسبت به فضای خود سنجیده و طرح مناسب را انتخاب کنید. در شهر تهران علاوه بر خانه‌‏های نوساز و کلید نخورده، خانه‌‏‏های بازسازی شده با قیمت‌‏های مختلفی وجود دارد. برای آگاهی از قیمت‌ها می‌‏توان از طریق سایت‌‏هایی چون کیلید، دیوار، شابش، شیپور، دربارهٔ قیمت‏ خانه‌‏ها اطلاعات کسب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا