سهام عدالت قابل انتقال نیست

سهام عدالت قابل انتقال نیست

مدیر فنی سهام عدالت گفت: به لحاظ قانونی در بازار سرمایه موضوعی به عنوان انتقال سهام عدالت وجود ندارد، مگر آنکه سهامدار فوت کرده و سهام به وراث انتقال یافته باشد و یا اینکه خرید و فروشی انجام شود.

به‌روزترین‌ها– به گزارش «به‌روزترین‌ها» به نقل از پایگاه خبری بازار رسانه (سنا)، مدیر فنی سهام عدالت با بیان اینکه در بخش فروش سهام عدالت شاهد فروش اکثر سهم ها هستیم، عنوان کرد: در سازمان بورس و اوراق بهادار سفارش‌گیری از سوی سپرده‌گذاری در حال انجام است، به این شکل که هر کسی سفارش فروش داشته باشد سفارش مربوطه ثبت و برای کارگزاران ارسال می شود تا آن سهم فروخته شود.

محمود حسنلو درباره سهام عدالت و اینکه برخی افراد پرسیده بودند سهام عدالت در برخی پرتفوی ها موجود و در برخی وجود ندارد، اظهار کرد: افراد پرتفوی های به روز شده خود را می توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت مشاهده کنند. افرادی هم که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند می توانند با مراجعه به اپلیکیشن (دی دی ان) و یا درگاه یکپارچه بازار سرمایه، از وضعیت سهام خود مطلع شوند.

مدیر فنی سهام عدالت درباره انتقال سهام عدالت به پرتفوی کارگزاری ها گفت: سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند و نماد آنها باز است، با انتخاب تغییر کارگزار ناظر و به دنبال آن حضور در پرتفوی کارگزاری، معاملات خود را انجام دهند.  

وی ادامه داد: اما افرادی که هنوز شرکت آنها ثبت نشده و کارهای پذیرش آنها تکمیل نشده است، نمی توانند معامله و مابقی نیز که ثبت شده اما قابل معامله نیستند و نماد آنها بسته است می توانند در پرتفوی خود آورده و روی آن اقدامی انجام ندهند.

حسنلو در خصوص سهام عدالت بازنشستگان نیز تصریح کرد: برای بازنشستگان، سهام یک میلیون تومانی پرداخت شد. در سال ۹۴ طبق اطلاعیه ای اعلام شد که فرد مورد نظر از یک میلیون تومان، صاحب سود ۵۰۰ هزار تومانی شده و اگر فردی خواهان کل آن یک میلیون است، باید ۵۰۰ هزار تومان دیگر به حساب خزانه دولت واریز کند. البته متاسفانه این اتفاق توسط برخی بازنشستگان انجام نشد و دولت به همراه سازمان خصوصی سازی، سهام آنها را به ۵۰۰ هزار تومان تقلیل داد.

مدیر فنی سهام عدالت درباره دریافت دریافت اعتبار سهام عدالت اظهار کرد: در حال حاضر دو بانک ملی و تجارت به صورت آنلاین کارهای مربوط به تقاضا و ثبت نام افراد متقاضی دریافت کارت اعتباری و یا وام سهام عدالت را در حوزه بانکی انجام داده اند؛ همچنین به طور آنلاین سهام آنها به وثیقه گذاشته شده تا اعتبار برای افراد پرداخت شود. لازم به ذکر است؛ این سرویس به همه بانک ها داده شده است. دو بانک ملی و تجارت از اسفندماه سال گذشته این سیستم را به بهره برداری رسانده اند و مابقی بانک ها نیز در حال پیاده سازی و اجرا آن هستند.

وی اضافه کرد: مقدار این اعتبار ۷ میلیون تومان است و پرداخت به شکل آنلاین در اختیار افراد گذاشته می شود. حسنلو درخصوص جاماندگان سهام عدالت ادامه داد: موضوع جاماندگان از سهام عدالت، سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما هنوز مصوب نشده است؛ این موضوع در صورت تصویب به سازمان خصوصی سازی اعلام و کارهای اجرایی به ما سپرده می شود.