ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه

ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد روبه‌رو شد.

به‌روزترین‌ها– این روزها رونق به بازر سرمایه برگشته است و امروز هم از ابتدای معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز ۳ هزار و ۵۳۶ واحد رشد کرده و به رقم ۴۰۷ هزار و ۷۹۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۶۹۹ هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۵۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان معامله کردند. 

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۷۲ صدم درصد رشد کردند. 

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۸۷ صدم درصد افزایش یافتند. 

شاخص آزاد شناور ۷۷ درصد رشد کرد. 

شاخص بازار اول بورس ۶۴ صدم درصد افزایش یافت.

شاخص بازار دوم بورس ۸۱ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولادمبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، مپنا، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی نوری و پالایش نفت تبریز به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس تهران را داشته‌اند.

امروز نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل سپید ماکیان، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی،‌‌دارویی برکت، فولاد مبارکه، مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری، پالایش نفت اصفهان و ملی مس ایران بوده‌اند. 

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با رشد ۶۷ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۳۰۸ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش یک میلیون و ۱۰۹ هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۳.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۹۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵ هزار و ۹۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

با درنظر گرفتن ارزش معاملات امروز بورس، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای آریا ساسول، فرابورس، پالایش نفت شیراز، هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس و سنگ‌آهن گوهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل بانک دی، سرمایه‌گذاری هامون صبا، توسعه و عمران استان کرمان، تهیه غذای دناآفرین فدک، محصولات کاغذی لطیف و گسترش صنایع روی ایرانیان و توسعه سرب و روی ایرانیان بوده‌اند. 

به گزارش فارس، با توجه به رشد دوباره بازار سرمایه لازم است سرمایه‌گذاران حقیقی دقت داشته باشند که اولاً سرمایه‌گذاری در بورس در یک چشم‌انداز بلندمدت حداقل یکساله و از محل پس‌انداز صورت گیرد، ثانیاً در انتخاب ترکیب سهام و پرتفوی خریداری شده، به گونه‌ای عمل کنند که کمترین ریسک و بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد. 

ادامه روند رو به رشد بازار سرمایه
وضعیت امروز صندوق پالایش یکم

در حالی که اوایل شهریور سال گذشته واحدهای صندوق پالایش یکم به مردم به نرخ ۱۰ هزار تومان فروخته شد، امروز هرواحد آن با ۷۰۴۲ تومان معامله می‌شود که هنوز با ۳۰ درصد زیان همراه است. دولت بارها قول داده بود زیان خریداران پالایشی را جبران کند که هنوز این وعده محقق نشده است.

 منبع: فارس