هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران،در یک هفته اخیر علیرغم اینکه بازارهای جهانی روندی نزولی داشت اما از روز گذشته (پنجشنبه) تا امروز، قیمت اونس جهانی افزایش چشمگیر ۲۰ دلاری پیدا کرد؛ اما کاهش شدید تقاضا در بازار و ریزش‌های اولیه اونس جهانی، باعث‌ شد که در نهایت بازار داخلی سکه و طلا اندکی کاهش به خود ببیند.

به‌روزترین‌ها– نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه اونس جهانی طلا سیر نزولی داشت؛ بگونه‌ای که کاهش هشت دلاری را تجربه کرد اما از روز گذشته (پنجشنبه) به بعد اونس جهانی طلا یکباره ٢٠ دلار افزایش قیمت یافت. بنابراین در مجموع افزایش ١٢ دلاری طی هفته اخیر ایجاد شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر بازار ارز نیز نوسانات افزایشی نرخ ارز طی این هفته رخ داد اما تاثیری در قیمت سکه طلا نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع هفته آرام و با ثباتی را در بازار داخلی و سکه شاهد بودیم. این هفته از آن دست هفته‌ای بود که تقاضا و مبادلات به حداقل رسید و کمترین میزان طی دو ماه گذشته بود. در پی این کاهش شدید تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه و پیشی گرفتن میزان فروشنده‌ها نسبت به خریداران سبب آرامش و ثبات در بازارهای داخلی شد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در طی هفته اخیر گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با کاهش ٧٠ هزار تومانی به ١١ میلیون  و ٧٣٠ هزار تومان در آخرین معاملات پایان هفته رسیده است. سکه طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه هریک ٥٠ هزار تومان ارزان‌تر شده و به ترتیب در پایان هفته سکه قدیم ١١ میلیون و ۴٨٠ هزار تومان، نیم سکه شش میلیون و ٨٠ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۵٧٠ هزار تومان قیمت دارند. سکه‌های گرمی نیز بدون تغییر دو میلیون و ٢۵٠ هزار تومان باقی مانده‌اند.

بذرافشان ادامه‌داد: هر گرم طلا ١٨ عیار با کاهش ١۵٠٠ تومانی یک میلیون و ١٧٠ هزار تومان و هر مثقال طلا ١٧ عیار با کاهش حدودا ٧٠٠٠ تومانی پنج میلیون و ٧٢ هزار تومان قیمت دارند. حباب سکه نیز با کاهش حدودا ١٠٠ هزار تومانی نسبت به هفته‌های پیشتر از حدود ۴٢٠ الی ۴٣٠ هزار تومان به ٣٢٠ هزار تومان رسیده است.

 منبع: ایسنا