قبض گاز مشترکان پرمصرف چهار برابر می‌شود!

قبض گاز مشترکان پرمصرف چهار برابر می‌شود!

جریمه مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز طبیعی از ابتدای آذرماه آغاز شده که بر این اساس قبض گاز ۴ درصد مشترکان پرمصرف چهار برابر می‌شود.

به‌روزترین‌ها– هیئت وزیران در نشستی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده در بخش گاز را تصویب کرد.

طبق این آیین‌نامه مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی ۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال پیش کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل سه واحد درصد و تا سقف ۴۵ درصد در گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

همچنین شرکت ملی گاز ایران مکلف شده است ضمن دریافت اطلاعات خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تعرفه مشترکان در دامنه مصرف یک تا ۳ جدول زیر را از ابتدای سال به نرخ صفر محاسبه کند.

جدول ۱ تعرفه جدید گازبهای بخش خانگی در ماه‌های سرد سال را نشان می‌دهد. طبق این جدول گازبهای سه پله اول مصرفی هیچ تغییری نکرده است.

از پله چهارم به بعد تعرفه پله بعدی، ۴۰ درصد نسبت به تعرفه پله قبلی افزایش می‌یابد تا اینکه در پله آخر که شامل مشترکان پرمصرفِ پردرآمد می‌شود، تعرفه گاز نسبت به تعرفه‌های قبلی چهار برابر می‌شود.

طبق گزارش وزارت نفت، سه پله پایانی جدول، شامل ۴ درصد از مشترکان پرمصرف می‌شود که تعرفه آنها طبق جدول بین ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است.

قبض گاز ۴ درصد از مشترکان پرمصرف چهار برابر می‌شود
قبض گاز ۴ درصد از مشترکان پرمصرف چهار برابر می‌شود
 منبع: ایسنا