ترفند کارخانجات برای گران‌کردن ۱۰ تا ۱۵ درصدی لاستیک

ترفند کارخانجات برای گران‌کردن ۱۰ تا ۱۵ درصدی لاستیک

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، گفت: کارخانجات با بردن لاستیک در صحن بورس و محاسبه قیمت انواع لاستیک سواری به صورت ارزش کیلویی آن، کاملاً نامحسوس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد لاستیک را گران کردند.

به‌روزترین‌ها– داود سعادتی‌نژاد در خصوص ترفند گران کردن لاستیک از سوی کارخانجات، گفت: کارخانجات با بردن لاستیک در صحن بورس و محاسبه قیمت انواع لاستیک سواری به صورت ارزش کیلویی آن، کاملاً نامحسوس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد لاستیک را گران کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران، افزود: به نظر می‌رسد که لاستیک افزایش قیمت نداشته؛ چرا که به صراحت هیچ قیمتی تغییر نکرده است. در گذشته لاستیک عددی و با قیمت مشخصی فروخته می‌شد؛ اما اکنون لاستیک کیلویی و براساس وزن به فروش می‌رود، اتفاقی که تاکنون نیفتاده بود.

سعادتی‌نژاد تصریح کرد: حتی اگر این نوع فروش لاستیک تنها به اعضای با پروانه کسب بود جای شکر داشت؛ اما متاسفانه افرادی به بورس ورود و خرید می‌کنند که که نه نمایندگی هستند و نه پروانه دارند؛ بنابراین به اندازه کافی به خریداران نمی‌رسد. پروانه دارها نیز مجبورند لاستیک را خارج از سامانه بفروشند .

وی افزود: اکنون لاستیک سنگین ۲۵ درصد و لاستیک‌های سیمی ۱۵ درصد گران شده اند. لاستیک‌های پرمصرف را به بورس برده اند؛ اما کم مصرف زیاد شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران درباره روغن موتور، اظهارداشت: از سوی دیگر روغن موتور نیز ۴۰ درصد گران شده و به عبارتی به دلیل عرضه کم، قیمت بالا رفته است. متاسفانه کارشناسان سازمان حمایت بررسی های میدانی نمی‌کنند و راهی برای اصلاح این مشکل وجود ندارد و همیشه مصرف کننده متضرر می‌شود.

 منبع: تسنیم