قیمت نفت سال آینده به ۱۰۰ دلار می‌رسد

قیمت نفت سال آینده به ۱۰۰ دلار می‌رسد

گلدمن ساکس، بانک سرمایه‌گذاری وال استریت پیش‌بینی کرد که قیمت نفت در سال آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

به‌روزترین‌ها– به‌گزارش راشاتودی، گلدمن ساکس، بانک سرمایه گذاری وال استریت پیش بینی کرد که قیمت نفت در سال آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد و اینکه ممکن است تقاضا در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به رکورد جدیدی برسد.

دیمین کوروالین، رئیس تحقیقات انرژی این بانک، توضیح داد که افزایش تورم در ایالات متحده و جاهای دیگر خدمات نفتی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افزایش قیمت خواهد شد. او گفت: سناریوی دیگر این است که با بهبود اقتصادها از همه گیری، تقاضای نفت از عرضه پیشی بگیرد.

کوروالین درباره چشم انداز انرژی گفت: تقاضای نفت قبل از شیوع سویه اومیکرون کرونا در بالاترین حد خود قرار داشت و تقاضای سفرهای هوایی درحال بهبودی است. او افزود: خواهید دید که چگونه در سال ۲۰۲۲ و دوباره در سال ۲۰۲۳ به رکورد جدیدی در تقاضا خواهیم رسید.

در زمستان امسال مردم اروپا، ایالات متحده و آسیا با قیمت بالای بنزین روبرو هستند. گروه‌های مصرف‌کننده این افزایش را غیرقابل توجیه می‌دانند و می‌گویند ارزش نفت خام با رکورد بیش از ۱۴۷ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۰۸، فاصله زیادی دارد. در حال حاضر نفت خام برنت کمی بالاتر از ۷۳ دلار در هر بشکه معامله می شود، در حالی که شاخص نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به قیمت ۷۱ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود.