الزام کدگذاری برای کالاهای ارتباطی موبایل و تبلت

به گزارش خبرنگار موبنا، پليس فتا نکاتي را جهت بالا بردن ايمني در فضاي مجازي از جمله  نصب و استفاده از يک آنتي ويروس خوب بر روي کامپيوترها و موبايلتان و بروزرساني مرتب آن را به تمامی کاربران توصیه می کند.
اگر از کارت بانکي خود براي خريد استفاده مي کنيد، حتمآ رمز ورود آن را تغيير دهيد و به صورت مرتب صورت حسابهايتان را كنترل کنيد.
بررسي و انجام تنظيمات حريم خصوصي مخصوصآ در شبکه هاي اجتماعي و محدود کردن اشخاصي که قادر به مشاهده اطلاعات شخصي شما هستند.
تغيير کلمات عبور حساب هاي کاربري که در وب سايت ها داريد و استفاده از کلمات عبور با حداقل ۱۰ کاراکتر که در آنها از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهاي خاص استفاده شده باشد.
مراقب ايميل هاي فيشينگ باشيد و هر ايميلي را باز نکنيد، زيرا اطلاعات و هويت شما به سادگي سرقت مي شود.
قبل از اينکه چيزي را به اشتراک بگذاريد و يا با فشار کليد اينتر ارسال کنيد خوب فکر کنيد که آيا حاوي اطلاعات شخصي و محرمانه است يا خير!؟
بر روی گوشي موبايل خود کد رمز تعريف کنيد تا هر وقت پس از مدتي استفاده نکرديد موبايل قفل شود.
اگر در خانه فرزندي داريد که از اينترنت استفاده مي کند، به سادگي مي توانيد با نرم افزارها و ابزارهاي کنترل و مديريت والدين بر فرزندان بر فعاليت آنها نظارت داشته باشيد.
پليس فتاي از کاربران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در فضاي سايبر نظير کلاهبرداري هاي اينترنتي، جعل عنوان، وبسايت هاي جعلي، سايت هايي با محتواي مجرمانه و مغاير با شئونات اسلامي مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طريق سايت اين پليس به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.
129/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا